Skip to main content

Posts

Showing posts from April 22, 2017

Design Patterns - Introduction

    ඉතින් මගේ යාලුවනේ අද මම ඔයාලට ඉදිරිපත් කරන්න හදන්නේ Software Industrial එකට යන්න ඉන්න ඔයාලා සියළුම දෙනාට ගොඩක් වැදගත් වෙන ලිපියක්. ඒ තමයි Software Development Design Patterns.  අපි design pattern එක විතරක් දැනගත්තට විතරක් නම් මදි යාලුවනේ. අපි කොහොමද ගැලපෙනම   design pattern එක තොර ගෙන  develop කරන software project එකට  ප්‍රයෝගිකව භාවිත කරන්නේ කොහොමද  කියන එකත් දැනගෙන ඉන්න ඕනේ අනිවාර්යෙන්. එතකොට තමයි අපිට සාර්ථක     Software Engineer කෙනෙක් වෙන්න පුළුවන් වෙන්නේ . මම java programming language එකෙන් design pattern එක implement කරන හැටි මුලින් කියනම්. පසුව C # programming language එකෙනුත් ඉදිරිපත් කරනම්.  අපි දැන් මුලින්ම පොඩ්ඩක් හොයල බලමු කොහමද මේ design patterns කියන සංකල්පය ලෝකෙට ආවෙ කියලා. මුලින්ම මෘදුකාංග ක්ෂේත්‍රයට design patterns concept එක  එන්නෙ 1994 දී එලිදක්වන ලද Design Patterns – Elements of Reusable Object-Oriented Software යන ග්‍රන්ථයත් සමගයි. මෙම ග්‍රන්ථයේ කතෘවරුන් වන Erich Gamma, Richard Helm, Ralph...

OOP -What is class & object?

අපි දැන් බලමු මොකක්ද  මේ Class එකක් කියන්නේ , මොකක්ද මේ Object   එකක් කියන්නේ කියලා. Class කෙටියෙන්ම  කිව්වොත් class එකක් කියන්නේ  object එකක සැලැස්මක්, අච්චුවක්  වගේ දෙයක් ඒ කියන්නෙ blue print එකක්. object එකක ලක්ෂණ, ක්‍රියාකාරීත්වය යනාදිය සියල්ල තීරණය කරණු ලබන්නේ class එක විසින්. අපි objects සැදීම සඳහා classes භාවිත කරනවා කියන එක ගෙන idea එකක් මගේ යාළුවන්ට එන්න  ඇති. අපිට  එක class එකකින් objects ඕනේ තරමක් හදන්න පුළුවන්.  class එකක්  සැලසුම් කිරීමේදී එහි object එකට අදාල පහත අංග ඇතුල් කෙරෙනවා. ඔයාලට පැහැදිලි වෙන්න මම class diagram එකකින් පෙන්වන්නම්. Attributes/properties/state  Constructors   Methods/Functions උදාහරණයක් විදිහට මම Box කියන class එක ගන්නම්. මේ Box කියන class එකේ තියෙන attributes තමයි length, width & height කියන්නේ. Box() කියන්නෙ default constructor එක, setValues , setLength, setWidth, setHeight, getVolume, getArea, printVolume, printArea කියන්නෙ Box class එකේ තියෙන methods එහෙම නැත්නම් fu...